Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Bestiariusz

Go down 
AutorWiadomość
Judasz

Pisces

Judasz

LICZBA POSTÓW : 108
DATA DOŁĄCZENIA : 14/04/2017

Bestiariusz Empty
PisanieTemat: Bestiariusz   Bestiariusz EmptyPon Wrz 10, 2018 1:33 pm

po kliknięciu na obrazek, przeniesiesz się na stronę autora




Aataxe

Duch, który przyjmuje formę byka. Przez większość czasu ukrywa się w ciemnych, głębokich jaskiniach. Rzadko można go gdzieś spotkać w ciągu dnia. Wychodzi jedynie w burzliwe noce, atakując tych, którzy mają coś na sumieniu. Jest jednak również opiekuńczy, ostrzega pobliskie wioski w razie niebezpieczeństwa.
Potrafi przyjąć formę mężczyzny.


Akhlut

Duch, który jest krzyżówką wilka i orki. Większość czasu spędza w wodzie, gdzie jest niegroźny, a wręcz przyjazny dla morskich istot. Kiedy jednak wychodzi na ląd, staje się krwiożerczą, niebezpieczną bestią, polującą na wszystko, co się rusza.


Almiraj

Bestia pod postacią nieszkodliwego królika z rogiem na środku głowy. Wydaje się być potulnym zwierzaczkiem, przynajmniej dopóki nie odgryzie ci ręki. Mały, ale wariat. Almiraj potrafi polować na dziesięć razy większych przeciwników i nie sprawia mu to większej trudności. Istnieje legenda, że można go przemienić w normalnego królika, jednak póki co nikt nie przeżył swoich eksperymentów.


Awd Goggie

Ogromna gąsienica żyjąca w sadach i lasach. Awd Goggie potrafi być niewidzialna, co z pewnością się przydaje przy polowaniu... na dzieci. Atakuje wyłącznie młode osobniki, które zerwą owoc z jej terenu.


Bazyliszek

Z wyglądu przypomina ogromnego węża bądż jaszczurkę. Długością można go porównać do pięciu dorosłych, ludzkich mężczyzn stojących na sobie. Nie jest zatem stworzeniem, które chciałbyś spotkać na samotnym spacerku. Zwłaszcza, jeśli nie jesteś ślepcem, bowiem bazyliszek posiada zdolność petryfikacji każdego, kto spojrzy mu w oczy. Wzrok Bazyliszka jest tak złowrogi, że rozsadza nawet kamienie i wypala zieleń, dlatego owe stworzenie przeważnie żyje na pustyniach. Żeby nie było tak wesoło, ten paskudny kuzyn węża wydziela również toksyczny oddech. Kilka westchnięć w Twoją stronę i równie dobrze mógłbyś sobie posypać śniadanie cyjankiem.
Z niewiadomych przyczyn boi się pająków. Zabija go jednak pianie koguta i zapach łasicy.


Bełt

Demon polny, przez mieszkańców wiosek zwany także błędem. Raczej stadne. Gnieździ się w okolicach gościńców, traktów i innych często uczęszczanych dróg. Sobie tylko znanymi sposobami wabi podróżnych między drzewa lub na pola i powoduje u nich całkowity brak orientacji w terenie. Bełt nie jest bezpośrednim zagrożeniem, lecz za jego sprawą można wstąpić w legowiska znacznie niebezpieczniejszych stworzeń.
Czasami pojawia się również w domach pijaków i podkrada im złoto.


Bies

Ten wielki i przerażający stwór, często nazywany demonem lub nawet samym diabłem, zamieszkuje bory, puszcze i bagna, skąd zsyła na mieszkańców Wyspy liczne klęski. Jest niezwykle szybki, a w walce posługuje się wierną mu przyrodą.
Jego pojawienie się zawsze zwiastuje wiatr, który zaczyna wirować wokół jednego miejsca, tworząc swego rodzaju okrąg. Wbicie poświęconego sztyletu w sam środek wichru sprawi, że Bies będzie Ci posłuszny. Możesz wtedy poprosić go o jedną rzecz. Potem, po dokładnie sześciu miesiącach Bies wraca, zabierając Twoją duszę i równając wszystko po drodze z ziemią.


Ent

Ogromna istota, strzegająca lasów. Każdy Ent przyjmuje wygląd drzewa, którym się opiekuje. Jego skóra jest niezwykle gruba i przypomina korę, zaś wzrost opisywany jest na trzech mężczyzn stojących na sobie.
Specyficzną cechą Enta jest to, że nie umiera. Zamiast tego robi się coraz powolniejszy, aż w końcu zamiera i zamienia się w drzewo. Potrafi się porozumiewać. Zazwyczaj z niczym się nie spieszy, jednak pod wpływem emocji zaczyna bardzo szybko reagować.


Gryf

Potwór o ciele lwa a głowie, przednich łapach i skrzydłach orła. Swe gniazdo wije w najbardziej niedostępnych częściach gór. Porywa zwierzęta gospodarskie i zabija każdego, kto zbliży się do jego piskląt. W przypadku, gdy jego pisklęta zostaną zamordowane, rozwścieczony stwór krąży nad wioskami i miastami porywając w swe ostre szpony każdego, kogo ujrzy.


Jednorożec

Koń jaki jest, każdy widzi. Róg jednorożca ma uzdrawiające właściwości, tak samo jak jego łzy. Może zostać ujarzmiony przez dziewice. Raczej płochliwy i niezbyt częsty.


Julki

Małe istoty przypominające skrzyżowanie drobnych małpek ze szczurami. Żyją w wydrążonych przez siebie jamach w okolicach wiosek. Jamy te najczęściej znajdują się w kurhanach. Julki nie zawadzającym im ludziom pomagają w chwilach głodu i biedy, dzieląc się z nimi żywnością.


Karkadann

Stworzenie przypominające nosorożca. Ma trzy żółte kopyta na każdym odnóżu. Oczy leżą niżej od policzków i niżej, niż u innych zwierząt. Na nosie ma róg, który jest zgięty w górę.
Jak w wypadku jednorożca, może zostać ujarzmiony przez dziewice. Zachowuje się wrogo w stosunku do innych zwierząt, mimo to nie jest specjalnie groźny. Bardzo rzadko można go gdzieś spotkać ze względu na to, że chroni swój róg, który ma uzdrawiające właściwości.


Leszy

Demon lasu. Opisywany jako mężczyzna o nienaturalnie bladej twarzy. Jego wzrost zmienia się w zależności od wysokości drzewostanu. Potrafi także zamieniać się w zwierzęta jak puchacz, wilk czy niedźwiedź.
Leszy jest panem lasu oraz zwierząt, które w nim żyją. Wobec ludzi i innych ras jest neutralny, a jego zachowanie zależy od stosunku człowieka wobec natury. Kiedy ktoś źle się z nią obchodzi, wypędza go z lasu. Jest zdolny do bardzo wielu rzeczy, wyprowadzenia w pole bądź bezpiecznego wyprowadzenia do cywilizacji, wysypania dzieciom z koszyka zebranego runa leśnego, uchronienia przed atakiem zbójców, wydania na pastwę dzikich zwierząt lub ochrony przed nimi.


Lutin

Niewielki i humanoidalny duszek, często noszący czerwone czapki, na których posiada doczepione piórka. Jego zadaniem jest opiekowanie się domami i ich mieszkańcami. Mają także zwyczaj zaplątywania włosów ludzkich lub końskich, kiedy te śpią.


Mantykora

Potwór przypominający lwa, lubujący się w ludzkim mięsie. Z wyglądu przypomina lwa z głową człowieka, skrzydłami nietoperza i ogonem skorpiona. W ogonie Mantykory znajduje się bardzo silna trucizna, która zabija w kilka sekund. W ten sposób potwór atakuje ludzi z zasadzki, a następnie pożera ich w całości.


Matoha

Potwór, z którym spotkanie przeżyło zbyt mało osób, aby dało się go dobrze opisać. Wiadomo jedynie, że sprawuje on nadzór nad magami i atakuje tych, których zachowania przekraczają ustalone przez matoszę, nieznane żadnej innej istocie normy moralne.


Peryt

Zwierzę o ciele jelenia i orlich skrzydłach. Rzuca ludzki cień do momentu, w którym kogoś zabije. Lubuje się w górach. Dosyć neutralny do wszelkich ras z wyjątkiem krasnoludów. Wystarczy jeden brodaty niziołek na horyzoncie i Peryt dostaje szału. Robi się wtedy niezwykle agresywny.


Poroniec

Stworzenie powstałe z poronionego płodu. Przypomina krzyżówkę nietoperza i pisklęcia, pojawia się jedynie nocą i atakuje ciężarne kobiety, położne i opiekunki, wysysając z nich całą krew.


Płonnik

Stwór ten dzieli się na dwie kategorie: istoty psotne i krwiożercze potwory. Te pierwsze w okresie zbiorów przemierzają pola zbóż z sierpem w dłoni, wycinając ścieżki i tym samym sprawiając, że pola te nie dają plonów. Interwencja w życie mieszkańców Wyspy tych drugich zazwyczaj kończy się o wiele gorzej. Rozróżnić je od psotników można tym, że dzierżą one cztery sierpy, po jednym na każdą łapę. W południe zaciągają dzieci, starców i zagubionych podróżnych na pola, gdzie bezlitośnie rozcinają ich sierpami.



Pyrausta

Smok przypominający owady. Jest rozmiaru insekta. Ma cztery, niewielkie odnóża i prześwitujące skrzydła, jednak głowę smoka.


Skuła

Niewelki robak żyjący na podmokłych terenach. Żywi się korzeniami roślin, lecz gdy czuje się zagrożona potrafi mocno ugryźć doprowadzając do krwotoku lub, w przypadku koni czy krów, okulawienia.


Utopiec, Nurek

Wodny demon powstały z osoby, która poniosła śmierć w wodzie. Zamieszkuje rzeki, jeziora, czasem nawet studnie lub poidła dla zwierząt. Osoby, które wstępują na zamieszkany przez niego teren utopiec wciąga pod wodę. Mimo swego mizernego wyglądu jest niezwykle silny, często zabija nawet krowy lub konie. Utopce opusczają swe akweny jedynie podczas pełni, kiedy potrafi zwabić je nawet najlżejsze światło.


Wieszczy

Niektórzy ludzie, wybierani poprzez niezrozumiany przez nikogo algorytm, kilka dni po pochówku zamieniają się w przerażające upiory. Opuszczają swą mogiłę by ulokować się w najwyższym punkcie miejscowości, z jakiej pochodzili. W środku nocy wykrzykują imiona swych bliskich, którzy umrą w ciągu najbliższych dwudziestu czterech godzin. Jedynym sposobem na przywołanie Wieszczego, aby móc go zabić i tym samym uratować niewinnych ludzi przed niechybną śmiercią, jest podpalenie rzeczy, która się po nim ostała.


Wiwern

Niesamowicie długi gad z jedną parą nóg, na których ma szpony. Z pleców wyrasta mu para błoniastych skrzydeł. Ma także długą szyję i ogon zakończony jadowitym grotem, przypominającym harpun. Wiwern rodzi skojarzenia z grzechem, wojną czy zarazą. Mieszka w pieczarach i gromadzi skarby.


Yale

Przypomina antylopę, ma cztery nogi z racicami dzika i wielkie rogi, którymi może obracać w dowolną stronę. Lubi pomagać zagubionym, zawsze chętny do wskazania odpowiedniej drogi - najczęściej rogami. Zdarzają się nieufne osobniki, ale wtedy wystarczy sypnąć im trochę jagód i robią się bardzo potulne.

Powrót do góry Go down
https://absitomen.forumpolish.com/t100-judaszu-zdradziecki-biedaku-vol-2 https://absitomen.forumpolish.com/t84-judaszu-zdradziecki-biedaku
 
Bestiariusz
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Kompendium Wiedzy :: Organizacja-
Skocz do: